Učitelé fyziky |
Beneš Vojtěch |
Bochníčková Eva |
Dosoudilová Lenka |
Kopřiva Tomáš |
Kubera Miroslav |
Lach Jiří |
Mazure Florian |
Ošmerová Štěpánka |
Padúchová Olga |
Sadovský Petr |
Milí studenti,
opět se rozbíhá další kolo fyzikální olympiády. Soutěž je určena studentům nadaným na fyziku a matematiku.
Odkaz na celou webovou stránku je zde
Kategorie A, B, C, D jsou určeny pro žáky středních škol (a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií):
Všechny kategorie mají školní a krajské kolo. Kategorie A navíc vrcholí ústředním kolem. Každý řešitel se může zúčastnit i kategorie vyšší, než mu odpovídá, pokud se na to cítí.
Ve školním kole máte za úkol řešit 7 úloh a prostudovat fyzikální studijní témata, která byla publikována jako brožury Knihovničky fyzikální olympiády. Jeho úkolem je vás jednak seznámit s typem úloh, které se v dané kategorii mohou v dalších kolech vyskytnout, a hlavně také prověřit vaši schopnost tyto úlohy řešit. První tři úlohy řešte nejlépe do konce listopadu, potom řešte další čtyři úlohy včetně experimentální úlohy.
Termín odevzdání řešení pro kategorii A je začátek ledna (do 4. ledna 2023), v kategoriích B, C, D začátek dubna (do 29. března 2023)
Vypracovaná řešení odevzdejte svému učiteli fyziky, který je opraví a oklasifikuje. Za každou úlohu můžete získat maximálně 10 bodů. Řešení je vyhovující, pokud získáte za úlohu alespoň 5 bodů.
Úspěšní řešitelé prvního kola jsou ti z vás, kteří vyřeší alespoň pět úloh za pět bodů a řešili (i třeba neúspěšně) zadanou experimentální úlohu. O postupu do krajského kola a místě jeho konání se dozvíte prostřednictvím svého učitele fyziky. Na pomoc při řešení úloh mohou organizovat vaši učitelé fyziky konzultace, kroužky nebo semináře.
Nepodceňujte řešení školního kola! Úlohy ve druhém kole soutěže jsou velmi často podobné těm z kola prvního. Proto se velmi nedoporučuje opisovat řešení od kamaráda. Může se totiž stát, že budete úlohami ve druhém kole zaskočeni, vyvarovat se tomu můžete tím, že vyřešíte poctivě úlohy školního kola. Neopomeňte si také prostudovat studijní témata ze studijních textů, které jsou distribuovány na školy. V každém kole se vždy jedna úloha týká studijního tématu.